Sprzedaż hybrydowych Toyot

Mówi się, że samochody hybrydowe wciąż nie przekonują. A jednak – na ich posiadanie zdecydowało się już ponad 10 000 polskich kierowców.

Toyota to marka, która bryluje na rynku aut hybrydowych, oferując tym samym najszerszą gamę tych modeli. W tym roku japoński producent jeszcze bardziej ją rozbuduje: do Priusa, Priusa +, Yarisa Hybrid, Aurisa Hybrid, Aurisa Touring Sports Hybrid dołączą RAV4 Hybrid i zupełnie nowy crossover C-HR. Na rynku pojawi się także nowe generacja Priusa – to auto znane już od 1997 roku, zawdzięczające swój sukces głównie Amerykanom.

Hybrydy wreszcie zaczęły liczyć się na rynku. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2016 roku Polacy kupili aż 1 100 hybryd japońskiej marki. Łączna sprzedaż samochodów hybrydowych Toyoty w Polsce przekroczyła już 10 000 egzemplarzy. Na całym świecie japoński producent sprzedał już ponad 8 milionów hybryd.

Rozwój widać gołym okiem. Dla porównania, w 2015 roku sprzedaż hybryd tej marki w Polsce osiągnęła liczbę 3 820 aut. W ciągu 5 lat ich roczna sprzedaż wzrosła aż 20-krotnie. By odzwierciedlić ten wynik w realiach rynkowych, w 2015 roku w Polsce zarejestrowano 14 200 szt. „zwykłych” Octavii i nieco ponad 12 000 Fabii – w zeszłym roku hybryd Toyoty sprzedano więc zaledwie 4 razy mniej niż bestsellerów Skody. 

Najpopularniejsza w Polsce jest Toyota Auris Hybrid – zdecydowało się na nią łącznie 6 190 klientów. Toyotę Yaris Hybrid kupiło 3 000 Polaków. Wniosek? Benzyna – wiadomo – zawsze będzie lepsza, jednak powyższe wyniki to wyraźne upomnienie dla tych, którzy nie wierzyli lub nadal nie wierzą w hybrydowy rodzaj napędu.

Zrodlo: Toyota