Sprzedaż Audi w Polsce i na świecie

Sprzedaż marki w styczniu wzrosła o 4 procent, do blisko 143 150 egzemplarzy. W Polsce Audi również ma powody do radości.

Pozytywne trendy sprzedażowe zanotowano zwłaszcza w Polsce. Na polskie drogi wyjechały w styczniu 2016 roku 672 egzemplarze nowych samochodów marki Audi, czyli aż o 40,3 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Poszczególne modele Audi: A3, A6, A7, Q3, Q5 i Q7 okazały się liderami swoich segmentów. Dzięki świetnym wynikom sprzedaży w pierwszym miesiącu tego roku, Audi zostało liderem marek premium na polskim rynku.

W Europie, od momentu wprowadzenia na rynek nowego Audi Q7 w czerwcu ubiegłego roku, sprzedaż tego modelu podwajała się każdego miesiąca. W styczniu 2016 nawet się potroiła i wyniosła 3150 samochodów. Oprócz SUV-ów, rosła też sprzedaż Audi A5. Sportowe coupé rodem z Ingolstadt zakupiło blisko 3350 klientów, tj. o 15,3 procent więcej niż przed rokiem. Biorąc pod uwagę wszystkie modele, Audi zwiększyło swą sprzedaż w Europie o 6,5 procent, do blisko 59 900 egzemplarzy.

W USA największą gwiazdą jest, a w zasadzie będzie, nowe Audi R8, flagowy model Audi Sport. Samochód ten był jednym z bohaterów nowego spotu reklamowego Audi „The Commander”, emitowanego w prestiżowym bloku reklamowym podczas pięćdziesiątego sezonu rozgrywek Super Bowl w ostatni weekend. R8 będzie dostępne u amerykańskich dealerów wiosną.

W Chinach Audi rozpoczęło nowy rok z sukcesem. Na chiński rynek wprowadzono 54 402 auta z czterema pierścieniami w logo (wzrost o 6,2 procent). Szczególnie dobrze sprzedawało się tu Audi Q5. Popyt na tego SUV-a klasy średniej wzrósł w Państwie Środka o 33,4 procent, do 11 670 egzemplarzy.

źródło: Audi