Nowy Peugeot 3008

Nowy Peugeot 3008 pojawia się w segmencie SUV-ów. Jest ładny, nowoczesny, ale drogi.

SUV-y zalewają rynek. Spadają na kierowców jak prezenty na rozpieszczone dzieci, a producenci wydają się zapominać o całej reszcie swojej gamy i skupiają większość sił na swoich 4×4. Temat można zgłębić tutaj.

Peugeot też poszedł za ciosem. Przestał inwestować siły w bardzo dobrego 308 i przerzucił się o rozmiar wyżej – na 3008. To druga generacja tego SUV-a, która już na pierwszy rzut oka prezentuje się lepiej. Wydaje się bardziej prestiżowa, zaawansowana technologicznie i… szybsza.

Pod jego maską jest jednak dość typowo. Z benzynówek dostępne są dwa silniki: 1.2/130 KM i 1.6/165 KM. Z diesli natomiast mamy do wyboru trzy jednostki HDi: 1.6/120 KM, 2.0/150 KM oraz 2.0/180 KM. Wszystko po to, by Peugeotem jeździło się raczej ekonomicznie, a nie sportowo.

3008 wydaje się więc rozumieć potrzeby dzisiejszych kierowców – auto ma wyglądać dynamicznie, ale jeśli chodzi o jazdę, ma być potulne i komfortowe. Ma mieć nowoczesny wygląd i technologię z kosmosu, ale taką, którą da się obsługiwać jednym palcem. Wreszcie ma być bezpieczne dla całej rodziny, ale tak z ukrycia, by nie było tego widać gołym okiem. I to się udało.

Najwięcej innowacji tego auta znajdziemy we wnętrzu – deska rozdzielcza 3008 wygląda świetnie, a dookoła znaleźć można same ciekawostki. Jedną z nich jest Peugeot i-Cockpit®, czyli zestaw wirtualnych zegarów (podobnie jak w Audi) dostępnych już w standardzie.

Jeśli chodzi o ceny, to zaczynają się od równie optymistycznego poziomu – „tylko” 89 900 zł. Problem w tym, że to podstawowa wersja z silnikiem 1.2. Jeśli wybierzmy jakiegokolwiek diesla z wyposażeniem ze środka tabeli, cena momentalnie podskoczy do przedziału 110-120 tys. zł. Skok jest gigantyczny.

Z drugiej strony, skok jakości i designu Peugeota to również kolosalna zmiana. 3008 wygląda na samochód z ambicjami i pochodzi z nowego pokolenia tej marki, które wyciągnęło kilka wniosków z błędów poprzedników. Nowe Peugeoty to doprawdy europejska czołówka. Ja sam przekonałem się o tym, gdy pierwszy raz wsiadłem za kółko 308. Wtedy odzyskałem wiarę.

Szczegółowy cennik i wyposażenie Peugeota 3008 można zobaczyć tutaj.

Nowy Peugeot 3008

peugeot_3008_1605styp_001
peugeot_3008_1605pc_012
peugeot_3008_1605pc_202
peugeot_3008_1605styp_206
peugeot_3008_1605styp_207