Nowy Jeep Compass

Na rynku pojawił się nowy Jeep Compass. Czy obierze dobry kierunek?

Co można mieć za równo 100 tys. zł? Wycieczkę dookoła świata, niezłą inwestycję w firmę, kawałek pola na Mazurach albo Jeepa. Przy tym ostatnim zostaną nam jeszcze dwie stówy na bak paliwa.

Startując od 99 800 zł całkiem nowy Jeep Compass oferuje przyjemny dla oka design, kompaktowe rozmiary i znaną już fanom tej marki bryłę. Dzięki temu będzie natychmiast rozpoznawalny jako Jeep – bardziej autentyczny.

Jako nowoczesny SUV spod skrzydeł marki Premium będzie także bogato wyposażony (choć nie wiadomo czy w standardzie) – na jego liście będzie m.in. dwuczęściowy panoramiczny dach, tylne światła LED, 5-, 7- lub 8,4-calowy ekran dotykowy, aplikacje Apple CarPlay oraz Android Auto oraz jeden z dwóch systemów napędu 4×4 – Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low (ten drugi oferuje przełożenie pełzające 20:1).

Obydwa systemy mogą przesyłać 100% dostępnego momentu obrotowego na wybrane koło i obydwa posiadają Jeep Selec-Terrain oferujący pięć trybów jazdy (Auto, Snow, Sand, Mud, Rock) – a to już albo gotowość na dosłownie każdy teren, albo przerysowana marketingowa sztuczka.

Silnikowo nowy Jeep Compass będzie oferował jednostkę 1.4 TMair o mocy 140 KM lub 170 KM i diesle: 1.6 MultiJet II z zapasem 120 KM oraz 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM. Oprócz tego na wybranych rynkach (raczej poza UE) będzie dostępny benzynowy 2.4 Tigershark dający aż 184 KM.

A kierunkiem nowego Jeepa Compassa jest zdecydowanie sprzedaż: Nasz całkowicie nowy Jeep Compass rywalizuje w ogromnym segmencie kompaktowych SUV-ów, w którym roczna wartość sprzedaży na świecie przekracza już 6,3 miliona pojazdów. W samej Europie, oczekuje się osiągnięcia sprzedaży na poziomie 2 milionów sztuk w roku 2020 – powiedział Mike Manley, szef marki Jeep. Ciekawe ile z nich będzie miało plakietkę Jeepa…

Nowy Jeep Compass

170307_Jeep_All-new-Jeep-Compass_02
170307_Jeep_All-new-Jeep-Compass_01
Jeep Compass
Jeep® Compass Limited