Nowy Ford Mustang

Dokładnie dzisiaj (17 kwietnia 2018) Ford Mustang kończy 54 lata. Jednak ani myśli o emeryturze. Co więcej, właśnie wjeżdża na rynek w swojej odświeżonej, bardziej nowoczesnej odsłonie.

Przez lata był legendą, bestsellerem, obiektem pożądania oraz miał swoje wzloty i upadki. Kilka lat temu pojawił się z powrotem na motoryzacyjnej scenie, podbijając także Europę. Nowa wersja może ten sukces podbić jeszcze bardziej, ponieważ znany już silnik 2.3 EcoBoost – propozycja stworzona specjalnie dla kierowców ze Starego Kontynentu – przeżyła kilka zmian.

2.3 EcoBoost oferuje teraz 290 KM i 440 Nm momentu obrotowego oraz dostępny jest z 6-biegowym manualem i, co najważniejsze, z 10-biegowym automatem. Tyle przełożeń gwarantuje Mustangowi lepsze przyspieszanie, elastyczność, ale także oszczędność przy wyższych prędkościach (średnie spalanie to 9 l/100km).

Najwyższe miejsce pod maską Forda Mustanga zajmuje jednak V8 o pojemności 5-litrów. Jego 450 KM oraz 529 Nm daje mnóstwo adrenaliny z jazdy, a dodatkowo budzi zmysły swoim dźwiękiem. To zasługa m.in. Aktywnego układu wydechowego, który zmienia brzmienie w zależności od wybranego trybu jazdy. Do setki 5-litrowa wersja rozpędza się już w 4,3 s, co w dużej mierze również zawdzięcza 10-stopniowej skrzyni.

Ford Mustang 2018 otrzymał również zmodyfikowane, twardsze zawieszenie, dzięki czemu ma lepiej zachowywać się w zakrętach, łącząc przyczepność z komfortem. Taki zabieg ma przybliżyć amerykańską legendę do europejskich samochodów sportowych – to jednak zweryfikują nasze drogi.

Oprócz tego, w Mustangu 2018 zmienił się także design. Z zewnątrz samochód zaostrzył swoje „spojrzenie”, otrzymując m.in. pełne LED-owe światła. Przód auta wygląda teraz nowocześniej, natomiast tył nie uległ większym zmianom i nadal prezentuje się agresywnie. Wewnątrz modyfikacje objęły głównie technologię, jak np. dodanie 12-calowego wyświetlacza z zegarami, dzięki czemu Mustang ma być autem bardziej Premium.

Adekwatnie do tego, ceny Mustanga 2018 również poszły w górę. Za najtańszą wersję 2.3 EcoBoost trzeba w Polsce zapłacić minimum 170 300 zł, a za 5-litrową bestię – 195 300 zł z manualem i 204 300 zł z automatem.

Nowy Ford Mustang

Der neue Ford Mustang: noch schneller, schärfer und moderner
Der neue Ford Mustang: noch schneller, schärfer und moderner
New Ford Mustang
New Ford Mustang
New Ford Mustang