Nowe Audi Q8

Nowe Audi Q8 ma być przede wszystkim wszechstronne, sportowe i eleganckie. Ma emanować połączeniem dynamiki z prestiżem, mierząc przy tym 4,99 m długości, czyli nieco więcej niż model A7, ale jednocześnie mniej niż Audi Q7.

Design Audi Q8, podkreślony ośmiokątną chłodnicą Singleframe, świetnie oddaje nowy styl modeli z serii Q. Łączy w sobie nowoczesność z lekką agresją i przywiązaniem do detali (liczne przetłoczenia, zaakcentowane wloty powietrza). Sylwetka tego auta delikatnie opada ku tyłowi, co doskonale nawiązuje do innych SUV-ów typu coupe. 22-calowe felgi jeszcze bardziej uwydatniają drapieżną naturę przedstawiciela tego „gatunku”.

Technologia nowego Audi Q8 nie pozwala zamknąć się w jednym akapicie. Mocno ją skracając, należy wspomnieć o reflektorach diodowych HD Matrix LED, napędzie Audi quattro, adaptacyjnym zawieszeniu pneumatycznym z kontrolą tłumienia i możliwością podniesienia auta o 90 milimetrów, opcjonalnym układzie czterech kół skrętnych, Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala oraz inteligentnym systemie komunikacji głosowej. Ciężko to wszystko wymienić jednym tchem, a to dopiero początek listy.

Niestety nie wiadomo jeszcze, jakie silniki znajdą się pod maską Audi Q8. Prawdopodobnie będą to jednostki znane z modelu Q7, chociaż i tak wszyscy będą wypatrywać mocarnej wersji Audi SQ8. Wiadomo natomiast, że samochód otrzyma nową technikę mild hybrid (MHEV) z 48-woltowym układem elektrycznym, który może odzyskać nawet 12 kW mocy z hamowania i przekazać ją do akumulatora. System start-stop może zacząć działać już przy prędkości 22 km/h, „żeglując” i wolno dojeżdżając do świateł.

Nowe Audi Q8

Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8