Nowe Audi A8

Ponad 5 metrów czystego luksusu i technologii – tak w skrócie wygląda nowe Audi A8. Całość została opakowana piękną, idealnie skrojoną karoserią, która wygląda jak wysokiej klasy garnitur. Dominujący z przodu szeroki grill i rozciągające się światła z tyłu są tylko lekkim przypomnieniem, że A8 wciąż ma sportowe ambicje i pozwala na zastrzyk adrenaliny…

Mówiąc konkretnie, nowe A8 mierzy aż 5,17 m (+13 cm w wersji A8 L) i w 58% składa się ona z elementów aluminiowych. Jest lekkie, przestronne i luksusowe jak nowoczesny jacht dla milionerów. Z tyłu może posiadać fotel z podnóżkiem, ogrzewaniem i masażem pleców oraz stóp. Dodatkowo, dla wygody pasażerów, może się tam znajdować dotykowy panel obsługi multimediów Rear Seat Remote o wymiarach smartfona.

Kierowcy oddano za to wyjątkowo nowoczesną deskę rozdzielczą z panelami dotykowymi (podobnymi do tych w Range Roverze Velar) o przekątnej do 10,1 cala i minimum fizycznych przycisków. Całość robi wrażenie i przypomina, jak bardzo zmieniły się samochody przez ostatnie lata.

Jeszcze większe wrażenie robi napęd. Pod maską nowego Audi A8 mogą znaleźć się silniki 3.0 TDI V6 turbo o mocy 286 KM oraz 3.0 TFSI V6 turbo z zapasem 340 KM – tyle na początek. Kolejne motory, razem z hybrydą plug-in, pojawią się w 2018 roku. Co ciekawe, już teraz powyższe silniki posiadają technologię mild hybrid z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 10 Ah, dzięki czemu pomiędzy 55 a 160 km/h mogą „żeglować” przy wyłączonym silniku nawet przez 40 sekund, zupełnie nie emitując spalin.

Jeszcze więcej nowości oferuje technologia. Jak twierdzi Audi, nowe A8 to pierwszy na świecie produkowany seryjnie samochód stworzony z myślą o zautomatyzowanej jeździe poziomu 3. To oznacza, że po przejściu odpowiednich testów i homologacji, auto w 100% będzie mogło przejmować zadania ruszania, przyspieszania, manewrowania i hamowania na obranym pasie ruchu, a kierowca nie będzie musiał trzymać kierownicy i operować pedałami.

Do nowych systemów Audi A8 należą też automatyczne parkowanie i automatyczne wjeżdżanie do garażu, przy czym kierowca nie musi przebywać w samochodzie – może to robić nawet z smartfona!

Ciekawostką jest także system ochrony bezpieczeństwa pasażerów pre sense 360°. Działa on podczas zderzenia bocznego, gdy ktoś wjedzie w bok Audi A8 jadącego z prędkością większą niż 25 km/h – wówczas całe auto unosi się nawet o 80 mm, by przyjąć uderzenie drugiego auta w bardziej wytrzymałą strefę karoserii.

To dzięki temu, że kreatywność inżynierów limuzyn wyszła już poza wszelkie granice, ta niemiecka limuzyna z pewnością potwierdza hasło „Przewaga dzięki technice”. Nowe Audi A8 nie tylko zachwyca wyglądem i imponuje komfortem, ale także fascynuje rozwiązaniami nowej ery.

Nowe Audi A8

a80105
a80102
a80106
0024
0025
0036