Nowa ŠKODA na rynek chiński

Chiński rynek, podobnie jak segment SUV-ów, pnie się w górę z miesiąca na miesiąc. Wjeżdża tam coraz więcej europejskich producentów, bijąc swoje dotychczasowe rekordy sprzedaży. Mówi się nawet, że do Chin trafia obecnie co czwarty nowy samochód marki.  Nic więc dziwnego, że marki zaczynają myśleć o modelach zaprojektowanych wyłącznie na tamte realia.

Taka właśnie ma być nowa ŠKODA – wysoka, a jednocześnie zwinna i nowoczesna. W sam raz do zatłoczonych, chińskich miast. Już teraz dostępne są tam modele KODIAQ i KAROQ, jednak zapotrzebowanie wciąż rośnie. Trzeci SUV zostanie więc pokazany tuż przed rozpoczęciem Salonu Samochodowego w Pekinie oraz na samych targach.

Nowy SUV ŠKODY utrzymuje język stylistyczny marki, a jednocześnie został podciągnięty pod oczekiwania i preferencje chińskich klientów. Ma masywne zderzaki, szerokie nadkola i duże reflektory, a wewnątrz przyciąga uwagę dużym, dotykowym wyświetlaczem.

Póki co nieznana jest nazwa czy wymiary nowego modelu. I chyba nie jest to nawet istotne, ponieważ o ile samochód nie przedstawia żadnej stylistycznej czy technologicznej rewolucji, o tyle pokazuje siłę chińskiego rynku i potencjał, jaki w nim drzemie. W 2012 roku po tamtejszych drogach jeździło w przybliżeniu 120 mln aut, a 4 lata później… już ok. 300 mln. Niegdyś, to my korzystaliśmy ze sprzętu i ubrań Made in China, a już teraz Chińczycy odwracają nieco sytuację, przesiadając się do samochodów Made in Europe.

Nowa ŠKODA na rynek chiński

180418-A-new-__KODA-for-China-1
180418-A-new-__KODA-for-China-2
180418-A-new-__KODA-for-China-3