Lider rynku w Polsce w 2017 roku

Rok 2017 pokazał, że lider rynku nie musi być jeden. Toyota i ŠKODA dzięki swojej pragmatycznej, przemyślanej i świeżej gamie modelowej wciąż dzielą między sobą tytuł najlepszych!

Dla sprecyzowania, wyniki sprzedaży w naszym kraju jasno uplasowały Toyotę na 1. miejscu popularności wśród kierowców. Jednak tuż za nią znalazła się ŠKODA. Strata czeskiej marki do lidera w porównaniu do innych producentów jest tak mała, że ŠKODZIE również można pogratulować.

W 2017 roku na rynku indywidualnym w Polsce zarejestrowano dokładnie 18 889 samochodów Toyoty (wzrost ok. 21% vs 2016) i 17 020 samochodów ŠKODY (wzrost ok. 20% vs 2016). Trzeci na liście Opel zarejestrował „tylko” 12 680 modeli.

Toyota także zwiększyła swój udział w rynku i jest najpopularniejszą marką wśród Polaków. Co ciekawe, za jej sukcesem stoją również hybrydy, na które zdecydowało się 27% kierowców. Wśród tego typu aut górowała Toyota C-HR (4 283 auta) i Toyota Auris (4 155 aut).

To bardzo dobra wiadomość, która pozwala myśleć o motoryzacji jako coraz bardziej „eko”, jednak wyższe ceny wersji hybrydowych i tak odstraszają klientów w stronę tradycyjnych napędów. Dowód? Najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty wciąż zostaje klasyczna Yaris (12 528 rejestracji), która dominuje i w prywatnych garażach i na firmowych parkingach.

W ŠKODZIE pierwsze skrzypce grały za to Fabia i Octavia. Daleko za nimi wylądował Rapid i Superb (ponad 2 razy mniej sprzedanych egzemplarzy). W 2017 roku ŠKODA wprowadziła jednak nowe SUV-y Kodiaq i Karoq, z którymi wiąż duże nadzieje na nowy rok. Marka odświeżyła również małego Citigo, a także wspomnianego Rapida i Octavię. Dodatkowo, Czesi otworzyli nam oczy na e-motoryzację, pokazując elektryczny model koncepcyjny VISION E. Tak więc śmiało można powiedzieć, że dla obydwóch marek był to bardzo udany rok.