Jak Porsche dba o swoją jakość?

Porsche to nie tylko piorunujące przyspieszenie, sportowy duch i lata legendy. To także niezawodność i jakość, o którą dba się z najwyższą precyzją.

Porsche od lat dominuje na szczytach list najbardziej popularnych i lubianych samochodów sportowych. Kusi kształtami, przekonuje osiągami i przyciąga praktycznością. Wydawać by się mogło, że takie auto kupuje się tylko sercem, a rozum nie ma tu nic do powiedzenia. Tymczasem, najwyższy poziom jakości jest częścią tożsamości marki Porsche – Boxster czy 911-tka przejęły pierwsze miejsca nie tylko w zestawieniu samochodów z charakterem, ale także wśród aut o największej niezawodności.

W Raporcie TÜV z 2016 roku Porsche 911 uplasowało się na szczycie z najmniejszą liczbą wad w trzech kategoriach wiekowych: do 7, do 9 i do 11 lat.

„Każde Porsche to dowód naszej kompleksowej jakości – nie tylko w produkcji, ale we wszystkich działach przedsiębiorstwa” – mówi Albrecht Reimold, Członek Zarządu ds. Produkcji i Logistyki w Porsche. „Wszyscy nasi pracownicy pracują sprawnie każdego dnia, aby dostarczyć wyjątkową jakość Porsche naszym kierowcom. Jakość ta towarzyszy każdemu modelowi Porsche we wszystkich jego etapach życia”.

Tajemnicą tej doskonałości są cztery filary jakości Porsche: jakość emocjonalna, jakość funkcjonalna, jakość wyglądu i jakość usług. Każdy z nich musi być zrównoważony, współgrać ze sobą i tworzyć spójną całość.

 Jakość emocjonalna – wynika z kombinacji designu, wydajności i dźwięku. Te cechy od zawsze były kluczowe dla kierowców Porsche.

Jakość funkcjonalna – samochód ma nie tylko jeździć, musi też spełniać oczekiwania i gwarantować, że ​​zawsze można na nim polegać. Na ten filar składa się bezawaryjność, jakość obsługi i codzienna praktyczność.

Jakość wyglądu – wyrafinowanie, spasowanie, materiały wysokiej klasy i zamiłowanie do szczegółów. To one tworzą wspólny obraz modeli Porsche, którego można podziwiać i podziwiać…

Jakość usług – Porsche za wszelką cenę dopełnia i pielęgnuje kontakty ze swoimi klientami. W końcu to oni są najważniejsi.

Typowe dla marki Porsche jest także scentralizowane zarządzanie i zdecentralizowana implementacja. Oznacza to, że proces jakości narzucany jest odgórnie i wszystkich dotyczy w takim samym stopniu, a sposób jego wdrażania i realizowania zależy już od poszczególnych działów i jednostek biznesowych. Przykład? Wraz z głównym Departamentem Jakości równolegle istnieją Działy Jakości w ramach zamówień, rozwoju, produkcji i sprzedaży. Każdy z nich zajmuje się mniej więcej tym samym, lecz w innym ujęciu.

„Nasza jakość dostarczana jest przez całą korporację, przy czym każda nasza jednostka ma wysoki poziom motywacji do osiągania możliwie najlepszych wyników” – mówi Frank Moser, Wiceprezes ds. Jakości w Porsche.

Jak to wygląda w rzeczywistości? Przy produkcji nowego Caymana, teraz oznaczonego jako 719, wykorzystano połączenie trzech innowacyjnych metod: cubing, exterior master jig, body-in-black.

Cubing, jak układanka, polega stworzeniu modelu samochodu z litego aluminium, by potem traktować go jako punkt odniesienia i móc na nim sprawdzać np. spasowanie reflektorów, ułożenie kokpitu, a nawet dopasowanie skórzanej tapicerki i szwów.

Exterior master jig to możliwie jak najbardziej precyzyjne osadzanie części, przy współpracy z bardzo dokładnymi pomiarami blach i innych elementów. Całe „ciało” Porsche musi być idealnie spasowane, a szczeliny powinny posiadać jednakową tolerancję.

Body-in-black to etap dokładnej oceny zewnętrznej powierzchni nadwozia i wszystkich metalowych części, by zdemaskować każde niedociągnięcie i odchylenie od norm.

Jeśli więc kiedykolwiek będziecie mili okazję zasiąść za kierownicą Porsche, albo jeszcze lepiej – przejechać się nim, przed wciśnięciem gazu w podłogę przyjrzyjcie się mu. Niemiecka dokładność i poukładanie wynika z wielu godzin pracy i miesięcy planowania. Ktoś, gdzieś, kiedyś przykładał największą wagę do tego, by Wasze auto było tak wysokiej jakości. Oddajcie mu więc cześć chwilą podziwiania, a dopiero potem uwolnijcie z niego potwora.

Jak Porsche dba o swoją jakość?

high_cubing_911_2016_porsche_ag
high_außenmeisterbock_718_cayman_2016_porsche_ag
high_außenmeisterbock_macan_2016_porsche_ag
high_cubing_718_cayman_2016_porsche_ag
high_cubing_macan_2016_porsche_ag