Ford Focus RS

Frankfurt Motor Show miało wielu bohaterów. Ale my z niecierpliwością czekaliśmy tylko na jednego. Na następcę Coswortha.

Starczy Wam odwagi, by go odpalić? Jeśli tak, dostaniecie pierwsze ostrzeżenie. Gwałtowny ryk z rur wydechowych, który poczujecie aż w głowie – zupełnie jak strzał przez potylicę, gdy rozmawiacie z kimś starszym. A czy starczy Wam odwagi, by ruszyć nim z miejsca? Jeśli tak, dostaniecie prawdziwą lekcję szacunku.

Nowy Ford Focus RS jest przykładem na to, że nawet ktoś, kto na co dzień nie ma pojęcia o matematyce, odnajdzie emocje w liczbach. Pierwszą setkę ten samochód osiąga już w 4,7 s, czyli szybciej niż Porsche Cayman GTS. Drugą setkę przebija po ok. 10 s, nie tracąc ani krzty wigoru. Maksymalnie jest w stanie jechać z prędkością 266 km/h, czyli tyle ile osiąga orzeł podczas „nurkowania” w locie po swoją ofiarę.

Focus RS także jest drapieżny, ale głowy Wam nie odgryzie. Ten cały strach robi wrażenie, ale jak zawsze chodzi tu głównie o jego wielkie oczy. RS zagrzmi na Was swoim nowym silnikiem 2.3 EcoBoost, ale w rękach jego napędu 4×4 będziecie mogli czuć się bezpiecznie. A gdy będziecie chcieli pokazać innym, gdzie ich miejsce, będziecie mogli skorzystać np. ze startu Launch Control lub efekciarstwa, jakie da Wam Drift Mode.

A cena? Ta też jest dzika i w Niemczech startuje od ok. €39 000. W Polsce da to ponad 160 tys. zł. Boli? Owszem, ale taki ból to sama przyjemność.

W.

Ford Focus RS

RS
2016 Ford Focus RS
2016 Ford Focus RS
Ford Reveals All-New Focus RS Sprints to 100 Km/h in 4.7 Seconds
Ford Reveals All-New Focus RS Sprints to 100 Km/h in 4.7 Seconds
Ford Reveals All-New Focus RS Sprints to 100 Km/h in 4.7 Seconds
Focus RS_12
Ford Reveals All-New Focus RS Sprints to 100 Km/h in 4.7 Seconds
The New Focus RS