Clio R.S. Trophy 220 EDC

W salonach Renault można zamawiać już Clio R.S. Trophy 220 EDC. Za 96 900 zł.

Clio R.S. z 220-konnym silnikiem i dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC zaspokoi oczekiwania wszystkich fanów sportowych emocji. To hot-hatch z krwi i kości. Jest niewielki, zwinny, energiczny i groźnie mruczy. Ma w sobie coś, co sprawia, że prawa noga staje się cięższa, a oczy dostają dzikiego spojrzenia.

Clio R.S. Trophy 220 EDC to wyczynowa seria specjalna z mocniejszym silnikiem, który „kręci się” do 6050 obr./min. Jego siłę wzmacnia moment obrotowy wynoszący 260 Nm, a dzięki funkcji „overboost” – nawet 280 Nm. Dodatkowo, trzyma się drogi jak przyklejony za sprawą utwardzonego i obniżonego zawieszenia: -20 mm z przodu, -10 mm z tyłu (bez obciążenia). Tylko ta skrzynia…

Gdzieś głęboko w moto-fanach utwierdziło się przekonanie, że hot-hatch ma dawać purystyczną radość z jazdy – a to oznacz pracowanie razem z autem i manualne przełożenia. Klikanie łopatkami za kierownicą nie zawsze daje tę radość. Ale to się okaże.

Clio R.S. Trophy 220 EDC posiada też funkcję regulacji progresywności działania pedału przyspieszenia w 5 trybach… chociaż nie wiadomo po co. Ta wyjątkowa seria popularnego „mieszczucha” będzie posiadała swoją numerowaną nomenklaturę – idealną dla kolekcjonerów i wymagających klientów. Ten samochód to prawdziwy, mocny kopniak od Renault Sport.

W.