Audi S4 i S4 Avant

4,7 s do setki i 354 KM – i to w kombi! Nowe Audi S4 i S4 Avant to naprawdę ostrzy zawodnicy.

Już poprzednia generacja wręcz pluła mocą (333 KM). Teraz, z przyrostem dodatkowych 21 „kucy” i momentem obrotowym 500 Nm, Audi zapowiedziało jeszcze ostrzejszą jazdę. Zapowiedziało, ponieważ nowe S4 i S4 Avant nie są jeszcze dostępne w sprzedaży i póki co nie posiadają homologacji. To jednak tylko kwestia czasu.

Nowe S4 spełnia swoją obietnicę dobrych osiągów dzięki silnikowi 3.0 TFSI V6. Samochód pierwszą setkę rozwija w krótszym czasie, niż wynosi rekord świata w biegach na 60 m – to chyba dobry znak. 4,7 s od 0 do 100 km/h i 250 km/h maksymalnej prędkości stawia Audi na równi z legendami typu Porsche, chociaż i tak wiadomo, że jego najgroźniejszym rywalem jest BMW M3 (w teorii szybsze).

Tajną bronią Audi S4 od zawsze był napęd quattro – bat na konkurencję, która „na papierze” chwali się lepszymi wynikami, lecz nie potrafi ich przenieść na tor. Quattro to stały napęd na 4 koła, który w normalnej sytuacji rozdziela moment obrotowy na tylną oś i na przednią – z nieznaczną przewagą tyłu, a w razie konieczności większość sił kieruje na oś z lepszą trakcją.

S4 to prawdziwy zastrzyk mocy, jednak nie należy zapominać, że to nadal Audi – ma więc dużo miejsca w środku, wyglądające na wygodne fotele, 480-litrowy bagażnik w wersji sedan i 505-litrowy w kombi. Wagowo auto zostało odchudzone o ok. 75 kg, mając teraz 1630 kg masy (1675 kg dla Avant).

Z zewnątrz 18-calowe felgi (19-stki w opcji) i obniżone o 23 mm zawieszenie zdradzają, że drzemie w nim jednak coś więcej niż w zwykłym A4. To nadal auto całkiem subtelne na co dzień i wyróżniające się na drodze dopiero po wciśnięciu gazu do dechy. W stosunku do BMW M3 jest jak klasyczny garnitur, jednak zawsze na czasie i uszyty z najlepszych materiałów.

Audi S4 i S4 Avant

Audi S4
Audi S4
Audi S4 Avant
Audi S4 Avant
Audi S4 Avant