Audi A5 Sportback

Nowe Audi A5 Sportback swoje prawdziwe zmiany pokaże dopiero na drodze.

O Audi A5 Sportback krążą różne opinie. Tak różne jak o facetach w klasycznych garniturach. Dla jednych to wzór połączenia elegancji z wdziękiem, dla drugich to zdecydowanie brak polotu i ognia. Spierać się można bardzo długo, ale jest jeden pewniak – w nowej wersji Audi A5 niewiele się zmieniło.

Dla jednych na szczęście, dla drugich niestety. A5-tka otrzymała nową twarz z płaskimi światłami oraz zmienioną osłonę chłodnicy Singleframe. Samochód z przodu teraz wydaje się bardziej rozciągnięty. Od boku A5 zmieniło się tak jak zmieniają się kolejne generacje Porsche, czyli praktycznie w ogóle. Z tyłu z kolei modyfikacje są raczej kosmetyczne. W sumie szkoda się nad tym rozwodzić.

A5-tka urosła natomiast wewnątrz. Jej długość wzrosła o 17 milimetrów, przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów o prawie 11 mm oraz długość strefy kolan z tyłu o 24 mm. Tylko czy da się to odczuć? Już bardziej zauważymy nową deskę rozdzielczą i lepszej jakości materiały, które wnoszę teraz więcej „jasności” do środka. Dodatkowo, Audi A5 oferuje także oświetlenie z 30 kolorami do wyboru, które można dobrać do własnego nastroju.

Gdybyśmy wywołali nowości w tym aucie, w szeregu ustawiły by się głównie nowe technologie: Audi virtual cockpit opisywany już przy okazji testu TT-tki, wyświetlacz Head-Up, który działa tak, jakby został zawieszony 2 metry przed przednią szybą, oraz ulepszone systemy bezpieczeństwa – zwłaszcza te, odpowiadające za autonomiczną jazdę.

W silnikach też zaszły zmiany, których nie zauważymy gołym okiem, a dopiero odczujemy na drodze – mniejsze zużycie paliwa o 22% i wyższa moc o 17%. Teraz w Audi A5 do wyboru są 3 silniki TFSI i 3 TDI, wszystkie o mocy od 150 do 286 KM. Najmocniejszy z nich to diesel (poza Audi S5), który daje przyspieszenie do setki w 4,7 s i 250 km/h maksymalnej prędkości. W standardzie ma napęd quattro i ośmiostopniową przekładnię tiptronic.

Patrząc na nowe Audi A5 wielu osobom słowo „nowe” nie przejdzie przez gardło. Ale czekać i tak trzeba – konkretnie do pierwszej połowy 2017 roku.

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback