Alfa Romeo Stelvio

Pierwszy SUV włoskiej marki w ponad 100-letniej historii Alfy. Pierwszy, i już drogi.

SUV, czyli Sport Utility Vehicle. Trzeba przyznać, że akurat „sport” pasuje tutaj jak ulał, ponieważ Alfy to samochody, które w kwestii dynamicznego designu od zawsze miały wiele do powiedzenia. Z Utility już bywało różnie.

Tak czy inaczej, pokazując model Stelvio, Alfa nie pozostała obojętna na wymagania rynku i przełamała swoją historię, pokazując swoje dziecko w tej klasie pierwszy raz. W Polsce samochód można było zobaczyć podczas targów Motor Show Poznań 2017 – wrażenia niezapomniane.

W tym samochodzie nawet nazwa jest piękna – Stelvio to najwyższa górska przejezdna przełęcz we Włoszech z drogą, która wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów.

Oprócz stylistycznej finezji, Alfa Romeo Stelvio oferuje także integralny napęd na cztery koła (Alfa Romeo Q4), nowoczesne multimedia z ekranami o przekątnej 6,5 lub 8,8 cala, systemy bezpieczeństwa rodem z niemieckich limuzyn i oczywiście mocne silniki.

Sercem Stelvio może być benzynowa jednostka 2.0 o mocy 200 KM do 280 KM lub diesel 2.2 o mocy od 180 KM do 210 KM. Każda z opcji zapewnia wystarczające osiągi i świetnie zrywa do pracy ten mierzący 468 cm samochód. Najmocniejszy wariant jednak bije na głowę większość konkurencji – 5,7 s do setki sprawia, że wiele innych SUV-ów tej klasy odpada już na starcie.

Co ciekawe, Alfa tym razem nie zapomniała również o praktyczności. Pojemność bagażnika Alfa Romo Stelvio to 525 litrów, a do tego dochodzi elektrycznie otwierana i zamykana za pomocą pilota pokrywa. To oznacza, że weekend poza miastem można spędzić bez wypożyczania przyczepki, zachowują piękny styl.

Alfa Romeo Stelvio to czysta, sportowa stylistyka typowa dla tej marki, wstrzyknięte pod maskę emocje, 13 kolorów nadwozia i 13 różnych wzorów obręczy kół do wyboru oraz ceny startujące od… niestety 170 tys. zł. Ba, przy najbogatszej i najmocniejszej wersji (280 KM, wersja Stelvio First Edition) pęka 230 tys. zł – to już tyle, co podstawowy Macan (252 KM, 6,7 s do setki).

Alfa Romeo Stelvio

170222_Alfa-Romeo_AR-Stelvio_21
170222_Alfa-Romeo_AR-Stelvio_23
170222_Alfa-Romeo_AR-Stelvio_57
170222_Alfa-Romeo_Stelvio_09
170222_Alfa-Romeo_AR-Stelvio_29