Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Quadrifoglio to prawdziwa gimnastyka języka, jednak ta typowo włoska nazwa doskonale podkreśla korzenie i technikę Alfy. W najbardziej sportowej wersji jej silnik BiTurbo 2.9 V6 wykonany został w całości z aluminium i inspirowany jest technologią oraz możliwościami technicznymi Ferrari. A to zobowiązuje.

Nie inaczej jest w przypadku osiągów. 510 KM i moment obrotowy 600 Nm to niezwykle dużo jak na SUV-a, a gdy dodamy do tego maksymalną prędkość 283 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, to zaczyna się robić nawet niebezpiecznie.

Nad wszystkim czuwa co prawda napęd 4×4 Q4 z AlfaTM Active Torque Vectoring, który w normalnych warunkach przenosi 100% momentu obrotowego na oś tylną, a po wykryciu poślizgu oddaje 50% mocy także na oś przednią, ale Stelvio Quadrifoglio i tak nie powinno wpaść w ręce kierowcy-amatora.

Z drugiej strony, jej dźwięk wydechu i 8-stopniowa skrzynia biegów z ogromnymi, a zarazem przepięknymi łopatkami przy kierownicy, które zmieniają przełożenia w zaledwie 150 milisekund w trybie Race, tylko zachęcają do szaleństw.

Jakby tego było mało, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio to najlepszy w swojej klasie SUV pod względem mocy (176 KM/l) oraz stosunku masy do mocy (3,6 kg/KM). Jest też najszybszym SUV-em na legendarnym torze Nürburgring, gdzie ustanowił nowy rekord w kategorii nadwozia SUV: 7 minut, 51 sekund i 7 dziesiątych sekundy.

To wszystko robi niesamowite wrażenie. Design Alfy kusi, jak żadne inne auto, praktyczne nadwozie przemawia do rozsądku i pomaga przekonać rodzinę, a od samych liczb na papierze zaczynamy czuć gęsią skórkę. To naprawdę super auto, ale 402 800 złotych…?

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

171102_Alfa-Romeo_Stelvio_01
171102_Alfa-Romeo_Stelvio_02
161116_Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio_03
161116_Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio_13